Activa levert voornamelijk volgende diensten:

  1. Advies aan starters:
  • eerste oriëntatie van een mogelijk op te richten activiteit
  • opstellen van een financieel plan
  • begeleiding bij het opstellen van eventuele statuten (voor vennootschappen)
  • vervullen van de administratie i.v.m. het bekomen van een nationaal nummer (Activa is een erkend entry point van het ondernemingsloket Eunomia)
  • vervullen van de administratie i.v.m. de inschrijving bij de BTW
  1. Uitvoeren van boekhoudkundige activiteiten:
  • verwerken van inkomende en uitgaande facturen
  • verwerken van bankuittreksels en alle andere boekhoudkundige stukken
  • opmaken van de BTW-aangifte
  • opmaken van de jaarrekening
  1. Uitvoeren van fiscale activiteiten:
  • begeleiding bij de algemene vergadering (voor vennootschappen) en opmaken van de nodige documenten
  • opstellen van de aangifte in de personenbelasting (PB)
  • opstellen van de aangifte in de vennootschapsbelasting (VB)
  • hulp en aanwezigheid bij belastingscontrole
  • fiscaal advies
  1. Advies over diverse items van de uitgeoefende economische activiteit:
  • investeringsbeslissingen
  • openen van nieuwe activiteiten
  • aanwerving van personeel
  • diverse onderwerpen